Všeobecné podmínky účasti na zájezdech pořádaných Cestovní kanceláří Topinka, s.r.o., Přemyslovská 21, 130 00 Praha 3, IČO: 27152251, DIČ: CZ27152251
Cestovní kancelář Topinka, s.r.o. (dále jen „CK“) pro zabezpečení služeb souvisejících s organizací zájezdů vydává tyto Všeobecné podmínky účasti na zájezdu (dále jen „VOP“ nebo „podmínky“). Tyto podmínky ve spojení se Všeobecnými podmínkami – ustanovení o ochraně osobních údajů jsou nedílnou součástí Smlouvy o zájezdu (dále jen „SoZ“).
1. Specifikace smluvního vztahu
- CK poskytuje zákazníkovi zájezd na základě platné a účinné SoZ, jejíž součástí jsou tyto VOP, formulářová SoZ a popis zájezdu vyplývající z relevantního nabídkového materiálu, a to i včetně on-line verze.
- Smluvní vztah mezi CK a jednotlivci nebo organizacemi jako účastníky zájezdů se řídí ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, a je upraven těmito VOP. CK si vyhrazuje právo uvést v prodejních materiálech odlišné podmínky, které mají přednost před těmito Všeobecnými podmínkami, pokud není níže uvedeno jinak (viz. čl. 16 těchto VOP). Zákazník má právo na ochranu osobních dat a informací před nepovolanými osobami.
- Ke vzniku smluvního vztahu, resp. k prodeji zájezdu, dochází za podmínek níže uvedených, konkrétně pak k uzavření smlouvy dochází buď elektronicky, za podmínek uvedených v čl. 2, či písemně, přičemž v takovém případě může být smlouva uzavřena i korespondenčně. Podmínkou platnosti smluvního vztahu je úhrada zájezdu za podmínek uvedených v čl. 3 těchto podmínek.
2. Uzavření smlouvy a potvrzení účasti
- K uzavření smluvního vztahu dochází formou "odeslání objednávky" a následnou úhradou zájezdu. Nesplněním některého z uvedených kroků nevzniká smluvní vztah. CK po úhradě ceny zájezdu vystaví a zašle potvrzení o uzavření smlouvy (potvrzení účasti) na elektronickou adresu (e-mail) zákazníka uvedenou v objednávce. Je-li objednávka vyplněna neúplně, vyhrazuje si CK právo odstoupit od smlouvy a nabídnout zájezd dalšímu zájemci. U osob mladších 18 let je k uzavření smlouvy zapotřebí souhlasu jejich zákonného zástupce.
- Zákazník uzavřením SoZ potvrzuje, že s těmito podmínkami seznámil sebe i ostatní cestující a že s nimi všechny další zúčastněné osoby souhlasí. Současně zákazník uzavřením SoZ potvrzuje, že se seznámil s podrobným vymezením zájezdu, který je předmětem uzavřené SoZ.
3. Úhrada zájezdu
- Cena zájezdu je celkovou cenou, která je stanovena včetně daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění a veškerých případných dalších nákladů.
- Celková cena nezahrnuje cestovní pojištění a pojištění storna zájezdu, jak je uvedeno níže v čl. 8 těchto VOP, pokud SoZ nestanoví jinak.
- Celková cena zájezdu je splatná v termínu rezervace s uzavřením smlouvy podle čl. 2 těchto podmínek, nestanoví-li smlouva jinak. Zákazník může v odůvodněných případech (např. z důvodu poskytnutí příspěvku FKSP zaměstnavatelem) požádat CK i o splatnost jinou.
- Celkovou cenu zájezdu může zákazník uhradit přímo CK (na místě v hotovosti nebo bankovním převodem, složenkou či platební kartou) nebo u k tomu zmocněného zástupce CK. Podrobné informace o způsobu platby jsou uvedeny na webových stránkách CK.
- Zákazníkova povinnost úhrady celkové ceny zájezdu je splněna okamžikem, kdy je finanční plnění připsáno na účet CK, resp. v den, kdy CK obdrží úhradu celkové ceny zájezdu.
- V případě, že zákazník zaplatí CK za tentýž zájezd vícekrát, je zákazník povinen tuto skutečnost CK písemně oznámit a doložit ji kopiemi platebních dokladů. CK vrátí zákazníkovi rozdíl snížený o paušál 200,- Kč (administrativní náklady s tím spojené) bez zbytečného odkladu.
- Zákazník bere na vědomí, že cena zájezdu je kalkulována k říjnu předchozího roku. Cena zájezdu se zvyšuje o roční míru inflace vyhlášené Českým statistickým úřadem, a to počínaje 1. lednem roku následujícího po roce, za který je inflace vyhlášena. V případě, že inflace přesáhne částky 5 %, pak je CK oprávněna rozdílnou částku doúčtovat. V případě, že by rozdíl mezi cenou zájezdu a doplatkem činil více jak 8 %, je zákazník oprávněn od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného.
- CK je dále oprávněna zvýšit cenu zájezdu, jestliže se zvýší náklady za dopravu vyplývající ze zvýšení cen pohonných hmot nebo jiných zdrojů energie, či jestliže se zvýší daně, případně jakákoli dodatečná obdobná peněžitá plnění nebo úplaty ze služeb cestovního ruchu poskytovaných podle SoZ třetími stranami, které se přímo nepodílejí na poskytnutí zájezdu, včetně plateb spojených s dopravou. V případě, že by rozdíl mezi cenou zájezdu a doplatkem činil více jak 8 %, je zákazník oprávněn od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného.
- Zákazník dále bere na vědomí, že u zahraničních zájezdů je cena kalkulována dle směnného kurzu platného k říjnu předcházejícího roku. V případě, že rozdíl směnného kurzu přesáhne 5 %, pak je CK oprávněna rozdílnou částku doúčtovat. V případě, že by rozdíl mezi cenou zájezdu a doplatkem činil více jak 8 %, je zákazník oprávněn od smlouvy odstoupit bez zaplacení odstupného.
- V případě jakéhokoliv zvýšení cen je CK povinna doručit zákazníkovi nejpozději 20. den před zahájením zájezdu oznámení o zvýšení ceny v textové podobě
4. Udělení plné moci pořadateli (CK) k zajištění nezbytné zdravotní péče
Zákazník, resp. zákonný zástupce, bere na vědomí, že uzavřením SoZ uděluje zákonný zástupce účastníka zájezdu také zmocnění pro účely zajištění případné neodkladné zdravotní péče zákazníka.
5. Rozsah služeb
- Pro rozsah služeb je závazný rozpis uvedený v pokynech k zájezdu, který je součástí Smlouvy o zájezdu:
- Délka zájezdu je určena termíny a časy uvedenými ve Smlouvě o zájezdu. Účastníci berou na vědomí, že nástup na ubytování (check-in) je možný od 14 hodin. Dřívější nástup na ubytování (early check-in) je možný v případě, že je rezervovaný pokoj k dispozici. Host je povinen vyklidit pokoj (check-out) poslední den platné rezervace do 9 hod. Pozdější vyklizení pokoje je možné pouze po předchozí dohodě a není garantováno. Tyto VOP lze ve zvláštních případech upravit další smlouvou.
- Cena zahrnuje služby, které jsou pro každý zájezd vyjmenovány. Za nevyužití služeb účastníkem se náhrada neposkytuje.
- Z účasti na zájezdu CK nevyplývá pro zákazníky právo na žádné jiné plnění a služby než ty, které tvoří součást výslovně stanoveného programem a uhrazené ceny zájezdu.
- CK může v rámci zájezdu zprostředkovat další služby cestovního ruchu, a to na základě sjednaného dodatku SoZ, případně je takové služby možné sjednat na místě dle kapacity CK. Tyto služby jsou poskytovány třetími stranami, a proto CK nenese odpovědnost za případné změny programu, kvalitu, dostupnost nebo jiná omezení těchto služeb, která mohou být způsobena třetími osobami. Klient bere na vědomí, že využití těchto doplňkových služeb je plně na jeho vlastní odpovědnost a riziko. CK nenese odpovědnost za dostupnost, kvalitu, průběh či jakékoli jiné aspekty služeb, které si klient sjedná sám mimo rámec služeb zahrnutých v uzavřené SoZ. Tyto služby nejsou považovány za součást smluvního vztahu mezi klientem a cestovní kanceláří.
6. Změny služeb
- CK je oprávněna provést změny sjednaných služeb, tj. měnit dobu konání zájezdu, změnit jeho program, trasu, druh dopravy, objekt ubytování apod., a to v případech, které úmyslně nezpůsobila, tedy nastanou-li okolnosti, které CK brání poskytnout služby podle předem sjednaných podmínek.
- CK si vyhrazuje právo k provedení nepodstatných změn ve svých smluvních závazcích. Údaje o změně je CK povinna zákazníkovi oznámit v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem. O nepodstatnou změnu se jedná také v případě změny pasových a vízových požadavků pro cestu nebo změny zdravotních požadavků pro čerpání zájezdu (například testy, karanténa, očkování). Nepodstatná změna nezakládá zákazníkovi právo na poskytnutí slevy nebo na odstoupení od smlouvy.
- V případě, že bude nutné ubytovat zákazníka v jiné ubytovací kapacitě, uskuteční se ubytování v objektu stejné kategorie. Další nároky vůči CK jsou vyloučeny. Tyto změny lze provést prostřednictvím e-mailu, případně telefonem, avšak změna musí být potvrzena e-mailovou zprávou.
- Změny sjednaných služeb je CK povinna oznámit zákazníkovi bez zbytečného odkladu.
- Nesouhlasí-li zákazník s těmito změnami, je oprávněn do pěti dnů po jejich obdržení v písemné formě od smlouvy odstoupit, a to písemně, případně prostřednictvím kontaktního e-mailu.
- Pokud tak neučiní, je tato skutečnost považována za souhlas s provedenými změnami ze strany zákazníka.
7. Zrušení zájezdu ze strany zákazníka, změna rezervace
- Zákazník je oprávněn zrušit svou smlouvu s CK kdykoliv před odjezdem na zájezd. Zrušení zájezdu musí být provedeno písemně, doporučeným dopisem, datovou schránkou, případně prostřednictvím e-mailu.
- Pro určení doby zrušení je rozhodující doručení písemného oznámení o zrušení zájezdu na adresu CK.
- Zákazník odstupné nehradí, jestliže důvodem zrušení zájezdu je důvod vymezený v čl. 3. písm. g), h) nebo i) těchto VOP.
- Pokud není dále uvedeno jinak, účtují se stornovací poplatky paušální sazbou za každého účastníka z celkové ceny zájezdu ve výši:
- 45 a více dnů před odjezdem 10% ceny poukazu, min. 500,- Kč,
- 44 - 30 dní před odjezdem 30% z ceny poukazu
- 29-15 dní před odjezdem 50% z ceny poukazu,
- 14-7 dní před odjezdem 70% z ceny poukazu,
- méně než 7 dní před odjezdem 100% z ceny poukazu
- V případě, že CK již k datu zrušení smlouvy vynaložila náklady na realizaci zájezdu, které přesahují výši paušální úhrady dle čl. 6 písm. c) těchto Všeobecných podmínek nejméně o 10 % a vynaloženou částku již nemůže získat zpět, je oprávněna účtovat stornovací poplatek ve výši skutečně vynaložených nákladů. Tyto skutečnosti je CK povinna zákazníkovi spolu s vyúčtováním poplatku prokázat a pokud je to možné, v co nejkratší lhůtě po zrušení zájezdu zákazníka předem upozornit, že stornovací poplatek bude účtován ve výši skutečně vynaložených nákladů. Účelem upozornění je informace zákazníka za účelem zvážení, zda i za těchto podmínek na zrušení smlouvy trvá.
- Za podstatnou změnu rezervace, jíž je myšlena změna termínu odjezdu, změna ubytovací kapacity, provedenou více než 45 dnů před nástupem,zaplatí účastník paušální poplatek 500,- Kč / os.
- Pozdější změna se považuje za zrušení původní smlouvy a za novou objednávku.
8. Stornování aktivity v průběhu zájezdu
V případě, že se účastník zájezdu z vlastního rozhodnutí nezúčastní aktivity, na kterou je ve smlouvě o zájezdu sjednán příplatek, je CK oprávněna ponechat si část zaplacenou za účelem úhrady dané aktivity jako storno poplatek.
9. Pojistné
- V ceně zájezdu je zahrnuto pojištění proti úpadku CK u Generali Pojišťovny a.s.
- V ceně zájezdu není zahrnuto cestovní pojištění a pojištění storna, pokud smlouva nestanoví jinak.
- Cestovní pojištění včetně pojištění storna je možné sjednat za příplatek. CK na vyžádání zákazníka takovéto pojištění zprostředkuje. Sjednáním pojištění zákazník vstupuje do přímého smluvního vztahu s pojišťovnou. Pojištění může být sjednáno pouze v případě vyplnění všech náležitostí ve Smlouvě o zájezdu a uhrazení platby ve správné výši.
- Kompletní podmínky cestovního pojištění, které je možné sjednat za příplatek, jsou k dispozici na www.tabory.cz nebo na vyžádání v CK.
- Nezaplatí-li zákazník pojištění současně s platbou zájezdu, může toto provést kdykoli před odjezdem na zájezd, nejpozději však 35 dní před plánovaným odjezdem.
10. Zrušení zájezdu ze strany CK
CK může před započetím zájezdu odstoupit od smlouvy nebo po započetí zájezdu smlouvu vypovědět v následujících případech:
- Když zákazník vážně narušuje průběh zájezdu, zákazníkovi přitom nevzniká nárok na vrácení uhrazené částky.
- V důsledku poskytnutí nesprávných či neúplných údajů zákazníkem (např. při vyplnění objednávky předcházející uzavření smlouvy o zájezdu).
- V důsledku tzv. „vyšší moci“ tj. z důvodů, kterým nebylo možno zabránit, či je při uzavírání smlouvy předvídat. V tomto případě obdrží zákazník uhrazenou částku v plné výši zpět. Zároveň nemá nárok na žádné další náhrady.
- V případě nenaplnění stanoveného minimálního počtu účastníků. Oznámení o nedosažení minimálního počtu zákazníků je CK povinna zákazníkovi oznámit ve lhůtě:
• 20 dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících déle než 6 dní,
• 7 dní před zahájením zájezdu v případě cest trvajících 2 až 6 dní,
• 48 hodin před zahájením zájezdu v případě cest trvajících méně než 2 dny.
e. Byl-li zájezd zrušen.
11. Uplatnění nároků za porušení povinností ze strany CK
Nároky z porušení povinnosti pořadatele ve smyslu ust. § 2527 odst. 1 písm. d) občanského zákoníku je zákazník oprávněn uplatnit do 14 dnů od ukončení zájezdu, a to písemnou formou na adresu CK nebo na e-mail info@tabory.cz s uvedením výhrady a požadovaného řešení. Reklamace prostřednictvím e-mailu je řádně podána, pokud ze strany CK dojde k potvrzení přijetí e-mailu o reklamaci
12. Reklamace služeb
- V případě, že rozsah nebo kvalita služeb zájezdu neodpovídá smluvním podmínkám, vzniká zákazníkovi právo reklamace.
- V průběhu zájezdu je zákazník povinen případnou reklamaci uplatnit bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být včas sjednána náprava na místě samém.
- V zásadě platí, že reklamace, má-li splnit svůj účel, musí být uplatněna ihned poté, co zákazník zjistí skutečnosti, které mohou být předmětem reklamace tak, aby závadný stav byl neprodleně odstraněn, služba doplněna nebo poskytnuta nově. Pokud stížnost nebude podána okamžitě na místě, zmenšuje se nebo zcela zaniká nárok zákazníka, případně jeho zákonného zástupce, na náhradu všech později vzniklých škod, které by při včasném oznámení nevznikly nebo mohly být odstraněny. O uplatnění reklamace bude vyhotoveno ze strany CK písemné potvrzení obsahující vylíčení vzniklých škod nebo poruch zákazníkem jeho podpis a dále podpis zástupce CK potvrzující místo, datum a rozsah uplatněné reklamace. Nároky zákazníka z vad zájezdu a způsob uplatnění reklamace jsou upraveny v ust. § 2537-2540 občanského zákoníku.
13. Odpovědnost za škodu a újmu
- Zákazník je za všech okolností povinen počínat si tak, aby předcházel vzniku škody nebo újmy své, dalších zákazníků, CK a jejích obchodních partnerů.
- CK neodpovídá za škodu, pokud byla způsobena zákazníkem, třetí osobou, která není spojena s poskytováním služeb, nebo mimořádnou nepředvídatelnou a nepřekonatelnou překážkou vzniklou nezávisle na vůli poskytovatele.
- Ztrátu, poškození či pozdní dodání zavazadel v přepravě je zákazník povinen oznámit dopravci ihned po zjištění nedostatků.
- Vznikla-li CK škoda porušením povinnosti zákazníkem, např. náklady vzniklými v souvislosti s pomocí nemocnému nebo zraněnému zákazníkovi, řešením ztráty jeho cestovních dokladů, v té souvislosti zajištěním dopravy a ubytování navíc, poškozením ubytovacích prostor nebo dopravního prostředku, která současně nepodléhá jakémukoliv pojištění CK či třetích osob, objektů apod., které by v plném rozsahu sanovalo způsobenou škodu, je zákazník, případně jeho zákonný zástupce, povinen tuto škodu nahradit
14. Ručení a promlčení
- CK ručí za správnost popisu služeb, nikoli však za správnost údajů uvedených v prospektech, jejichž není vydavatelem.
- Nároky vzniklé reklamací se musí uplatnit písemně proti organizátorovi bez zbytečného odkladu nejpozději do 1 měsíce po smluvně plánovaném datu ukončení cesty. Nároky zákazníků vyplývající ze smlouvy se promlčují 6 měsíců po smluvně dohodnutém ukončení cesty.
15. Uveřejňování
Všeobecných podmínek je i úprava ochrany osobních údajů pod označením Všeobecné podmínky – ustanovení týkající se ochrany osobních údajů Cestovní kancelář Topinka, s.r.o. Součástí výše zmiňovaného ustanovení jsou i informace o osobních údajích účastníků, za jakých podmínek osobní údaje CK používá a k jakému účelu.
16. Kázeňská a bezpečnostní opatření na zotavovacích akcích určených pro nezletilé
- Zákonní zástupci nezletilého berou podpisem smlouvy o zájezdu na vědomí skutečnost, že na pořádaných zotavovacích akcích je osobám, které jsou dle právních předpisů České republiky osobami nezletilými, zcela zakázána konzumace alkoholu a dalších návykových látek. Nezletilí účastníci nesmějí mít alkohol a návykové látky v průběhu zotavovací akce ani u sebe či v zavazadlech či jim přidělených prostorách. Zletilost účastníka ve vztahu k požívání alkoholu a návykových látek i vymezení alkoholických nápojů a návykových látek se pro účely těchto podmínek a smlouvy o zájezdu posuzují dle právních předpisů České republiky, bez ohledu na právní úpravu účinnou v zemi konání zotavovací akce.
- Případné porušení zákazu pod písm. a) ze strany nezletilého je zároveň závažným porušením smlouvy o zájezdu a opravňuje CK k okamžitému ukončení účasti daného účastníka na zájezdu. V takovém případě vyzve CK zákonného zástupce nezletilého uvedeného ve smlouvě o zájezdu telefonicky a e-mailem k převzetí nezletilého, přičemž mu v předstihu nejméně dvou dnů sdělí termín a místo předání. K předání může dojít i mimo území České republiky, avšak na území evropských států. CK je v takovém případě oprávněna požadovat náklady na dopravu a předání účastníka, jehož účast na zájezdu byla ukončena, a to v rozsahu doložených nákladů. Od takto zjištěné částky bude odečtena případná část ceny zájezdu ve výši částky, kterou CK předčasným ukončením účasti účastníka prokazatelně ušetřila. Nad rámec výše uvedené částky nemá účastník ani jeho zákonní zástupci žádný nárok na vrácení případného přeplatku, ani na náhradu výdajů spojených s převzetím nezletilého.
- Zákonný zástupce nezletilého podpisem smlouvy o zájezdu dává zároveň i předběžný souhlas s provedením prohlídky zavazadel pro případ podezření, že by obsahovaly věci v průběhu zotavovací akce zakázané, jejichž držení je vázáno zvláštní povolení nebo věci nebezpečné pro život a zdraví (zejména alkohol a návykové látky, ale též zbraně, výbušniny či jedy). Zákonný zástupce podpisem smlouvy o zájezdu výslovně souhlasí s tím, aby se nezletilý v případě důvodného podezření podrobil dechové zkoušce na alkohol.
- Pokud se nezletilý účastník nepodrobí kontrole podle bodů a) a b) tohoto ustanovení VOP, je CK oprávněna postupovat, jako by došlo k porušení bodu c) a účast daného účastníka ukončit.
- Souhlas zákonného zástupce nezletilého účastníka v rozsahu bodů a) až d) tohoto ustanovení, je podmínkou uzavření smlouvy o zájezdu, kterou si CK vyhrazuje. Současně se CK zavazuje nezneužívat daného oprávnění, přistupovat k podobným opatřením jen ve skutečně důvodných případech a v maximální možné míře respektovat soukromí účastníků.
- Účastníkům dále není dovoleno používat během pobytu nože či jiné nebezpečné nástroje, kterými by mohli způsobit zranění sobě či jiným účastníkům, pokud pokyny nestanoví jinak.
- Účastníci dětského tábora jsou ubytováni dle věku. Společné ubytování je možné do věkového rozpětí dva roky. V takovém případě je starší dítě ubytované s mladšími.
- Návštěvy během tábora nejsou dovolené a dítě nebude uvolňováno ani v případě příjezdu návštěvy. Výjimky jsou možné jen po předchozí dohodě. Zákonní zástupci nezletilého se zavazují s touto částí podmínek seznámit i samotného nezletilého způsobem odpovídajícím jeho rozumovému i mravnímu vývoji.
- CK nenese odpovědnost za případné ztráty cenných věcí jako je audiotechnika, šperky, mobilní telefony, drahé oblečení, vybavení, airsoftové zbraně apod.
- Při předání dětí na táboře/ při příjezdu z tábora si zákonný zástupce dítěte/ účastník zkontroluje, že mu byly předány zpět veškeré potřebné doklady. Za jejich pozdější ztrátu nenese CK odpovědnost.
- CK si vyhrazuje právo, a to z bezpečnostních důvodů, nepřijmout účastníka zájezdu, který vyžaduje zvláštní lékařskou péči či asistenta, pokud tento není zajištěn ze strany účastníka, resp. zákonného zástupce. V takovém případě však musí být potvrzeno ze strany CK, že tato má prostory pro zajištění ubytování osoby dohlížející na účastníka vyžadujícího speciální péči a současně budou za tuto osobu uhrazeny náklady na pobyt.
- CK se snaží zajistit intimitu každého z účastníků zájezdu. Z tohoto důvodu, pokud by měla být účastníkem osoba, která vyžaduje z důvodu intimity vlastní ubytování, je CK limitována počtem dostupné kapacity k ubytování. Z tohoto důvodu si CK vyhrazuje právo nepřijmout účastníka zájezdu, pokud tento požaduje z důvodu intimity vlastní ubytování, a toto nebude již možné zajistit.
- Na zájezdy, kde jsou umožněny rozchody nezletilýmúčastníkům, je kladen zvýšený důraz na odpovědnost takových účastníků, kteří jsou povinni respektovat pokyny dohlížejících osob, a to z důvodu bezpečnosti účastníků zájezdu. V případě nerespektování pokynů k chování v rámci rozchodu, ať již na zájezdech v ČR nebo v zahraničí, bude toto porušení vnímáno jako závažné porušení zákazu a CK je oprávněna postupovat dle čl. 16 písm. b) těchto VOP. 17. Zvláštní ujednání Pokud je mezi smluvními stranami uzavřena smlouva, a ustanovení ve Všeobecných podmínkách či informace v prodejních materiálech jsou v kolizi se smlouvou, použije se pro výklad smluvního vztahu přednostně vždy smlouva před Všeobecnými podmínkami či informacemi z prodejních materiálů CK. Prioritní použití smluvního ujednání před Všeobecnými podmínkami má smluvní vztah uzavřený tzv. elektronicky, tedy prostřednictvím vyplněné objednávky podle čl. 2 těchto podmínek na webovém portálu www.tabory.cz, případně akceptací nabídky učiněné prostřednictvím e-mailové komunikace.
17. Zvláštní ujednání
Pokud je mezi smluvními stranami uzavřena smlouva, a ustanovení ve Všeobecných podmínkách či informace v prodejních materiálech jsou v kolizi se smlouvou, použije se pro výklad smluvního vztahu přednostně vždy smlouva před Všeobecnými podmínkami či informacemi z prodejních materiálů CK. Prioritní použití smluvního ujednání před Všeobecnými podmínkami má smluvní vztah uzavřený tzv. elektronicky, tedy prostřednictvím vyplněné objednávky podle čl. 2 těchto podmínek na webovém portálu www.tabory.cz, případně akceptací nabídky učiněné prostřednictvím e-mailové komunikace.
18. Převzetí odpovědnosti CK
CK přebírá odpovědnost za nezletilé účastníky zájezdu okamžikem, kdy tyto nastoupí k přepravě. Odpovědnost zaniká okamžikem příjezdu na předem stanovené místo předáním odpovědným zástupcům. Osoby starší 12 let s písemným souhlasem zákonných zástupců mohou odejít sami po návratu ze zájezdu na předem určené místo. V případě, že účastník zájezdu se dopravuje do místa zájezdu vlastní dopravou, odpovědnost CK vzniká jeho předáním a zaniká předáním účastníka zájezdu na místě příjezdu.
19. Hygienická a epidemiologická opatření
- Splnění případných požadavků pro účast na zájezdu, vycestování do země konání zájezdu, ubytování nebo účasti na akcích, které jsou součástí programu, u sebe nebo nezletilého účastníka zajistí zákazník. Jedná se zejména o případné povinné očkování nebo doložení výsledku testů, případně předložení dalších dokladů či potvrzení v rozsahu dle hygienicko-epidemiologických opatření účinných v době konání zájezdu. Nesplnění této povinnosti bude důvodem nemožnosti poskytnutí sjednaných služeb, za který odpovídá zákazník. Zákazník je povinen aktivně se informovat, či zjišťovat zdravotní požadavky v zemi cílové destinace, včetně tranzitních zemí za účelem vstupu, tranzitu či pobytu. Zákazník bere na vědomí, že s ohledem na možnou pandemickou či epidemiologickou situaci ve světě se mohou podmínky průjezdu či pobytu v jednotlivých zemích měnit.
- CK si vyhrazuje právo odmítnout účast účastníka zájezdu v situaci, kdy se účastník zájezdu prostřednictvím svého zákonného zástupce neprokáže listinami osvědčujícími absolvování povinná očkování, případně, že nemá kontraindikace či protilátky. Zákonný zástupce tuto skutečnost bere na vědomí, neboť v rámci objednávky zájezdu byl výslovně vyzván, aby prohlásil, resp. potvrdil, že nezletilý/lá absolvovala veškeré povinné očkování.
20. Obchodní sdělení
Akceptací Všeobecných podmínek zákazník souhlasí se zasíláním obchodních sdělení od CK, a to na kontaktní údaje, které jsou uvedeny v přihlášce, případně v objednávce. Tento souhlas je udělen v souladu s odvoláním na zákon č. 480/2004 Sb. o některých službách.
21. Závěrečná ustanovení
- Smlouvy, na které se použijí tyto VOP, se řídí českým právem, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
- Případná neplatnost jednotlivých ustanovení těchto VOP nemá vliv na platnost ustanovení smluv, na něž se tyto VOP použijí.
- S uzavřením smluvního vztahu podle čl. 2 těchto podmínek zákazník bere na vědomí a souhlasí se Všeobecnými a záručními podmínkami účasti na zájezdu. Zákazník postupem podle čl. 2 těchto podmínek závazně potvrzuje smlouvu o zájezdu, přičemž zároveň potvrzuje, že souhlasí s podmínkami a v plném rozsahu je respektuje.
- Všechny spory vzniklé ze smluv, na které se použijí tyto VOP, budou s konečnou platností řešeny obecnými soudy České republiky. V případě sporu vzniklého v souvislosti se smlouvou, na kterou se vztahují tyto VOP, má zákazník, který je spotřebitelem, právo na jeho mimosoudní řešení u České obchodní inspekce.
- Zákazník souhlasí s použitím jeho osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/ 2000 Sb. a bere na vědomí, že CK je společností, která podléhá Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů, (dále jen „GDPR“), přičemž má zpracovány a zajištěny všechny standardy tak, aby nedošlo ke zneužití osobních údajů účastníků.
- Termín "katalog" zahrnuje veškeré písemné nabídky CK, které byly zákazníkovi prokazatelně předány. Odlišuje-li se vymezení zájezdu uvedené v katalogu od zájezdu uvedeného ve smlouvě, má vždy přednost smlouva o zájezdu.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti od 1.10.2024
Cestovní kancelář Topinka, s.r.o., IČO: 27152251 se sídlem Přemyslovská 21, 130 00 Praha 3