ÚVOD DO ZÁŽITKOVÉ PEDAGOGIKY 1
Akreditováno MŠMT pod č. j. MSMT- 688/2023-1-23.
Pro koho je kurz určený: pedagogové (MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ), pedagogové volného času, vychovatelé, trenéři, lektoři, táboroví vedoucí, studenti, sociální pracovníci, všichni zájemci o vlastní seberozvoj, věk min. 18 let.
Chceš zjistit, co skutečně znamená "zážitková pedagogika"? A ještě na akreditovaném kurzu? Nebaví tě programy, kde se jen sedí? Chceš se aktivně zapojit a zažít si tak vše na vlastní kůži? Jsi pedagog, vychovatel, táborový vedoucí, pracovník volnočasového centra nebo jen zájemce o vlastní seberozvoj? Máš chuť propojit své dosavadní zkušenosti s novým konceptem a dát myšlenkám, i tvé budoucí přípravě programů, nový rozměr? Přijeď si rozšířit obzory a své odborné znalosti a zjistit, jak velký přínos může mít hra při neformálním učení.
Kurz má i letos jen omezenou kapacitu. Poplatek za kurz je možné hradit z šablon.
Praktická část:
Obsah praktické části je tvořen dle zásad vycházejících z principů "zážitkové pedagogiky" a čerpá z mnohaletých zkušeností realizačního týmu. Metoda dramaturgie, jež je v zážitkové pedagogice využívána, vybírá, řadí a sestavuje jednotlivé aktivity do celkového programu tak, aby byly co nejvíce efektivní. Po účastníkovi je vyžadována vlastní aktivita v terénu, zapojení se do více či méně fyzicky či psychicky náročných aktivit.
Teoretická část:
Po ukončení názorného programu je zajištěno přenesení poznatků do teoretického zázemí. Díky vlastnímu zapojení má tak účastník předpoklad, že dokáže lépe propojit získané poznatky s osobním prožitkem. Po stěžejních aktivitách, jsou realizována ohlédnutí v podobě reflexí. Díky tomu má pak jedinec předpoklad dokázat sám efektivněji využívat metody zážitkové pedagogiky při své práci. Obsah následující teoretické části zahrnuje seznámení se s klíčovými oblastmi, jež dávají potřebné teoretické zázemí k tvorbě vlastního programu. Účastníkovi je objasněna terminologie týkající se zážitkové pedagogiky a zároveň je poučen v jakém kontextu ji správně využívat.
Absolvent bude po kurzu schopen:
- definovat problematiku zážitkové pedagogiky a vyjádřit vlastními slovy vybraná témata
- rozhodnout, kdy by měla být zařazena reflexe
- porovnat osobní zkušenost s teorií a využít ji ve své práci
- vybrat bezpečné aktivity pro cílovou skupinu
- vysvětlit metody a principy zážitkové pedagogiky při neformálním vzdělávání
Pro zájemce, kteří chtějí dále prohlubovat své poznatky v této oblasti, máme otevřen také kurz Úvod do zážitkové pedagogiky 2.